Idioms In Reality

Share
Embed
  • Published on Jul 30, 2014
  • Which of these Idioms have you used in real life?
    If idioms were taken so literally and sh*t like this hits the fan, it wouldn't be funny at all.
    HAHA.
    Enjoy.
    _

    Cast:
    Jonathan Cheok
    facebook.com/cheokboardstudios
    @cheokboardstudios
    Isaac Kwok
    facebook.com/ijaaac?fref=ts
    @izywayout
    Ryan & Sylvia
    ru-clip.com/user/alozerk
    @nightowlcinematics
    Tan Jianhao
    ru-clip.com/user/teenageguruz
    @thejianhaotan
    Jared, Chen & Sidney
    ru-clip.com/user/TheGRIMFILM
    @jaredle3
    Special thanks to:
    Julian Tay TM for shooting some scenes for me!
    _

    Music & SFX
    www.audiomicro.com (FULLSCREEN membership)
    www.audiomicro.com/
    NO COPYRIGHT INFRINGEMENTS WERE INTENDED.
    By Attribution 3.0
    creativecommons.org/licenses/by/3.0
    _

    VFX:
    www.videoblocks.com/fullscreen (FULLSCREEN membership)
    footagecrate.com/
    NO COPYRIGHT INFRINGEMENTS WERE INTENDED.
    By Attribution 3.0
    creativecommons.org/licenses/by/3.0
    _

    DISCLAIMER: This video was made for entertainment purposes! We NEVER mean to offend anyone! Any resemblance to anyone dead or alive is purely coincidental!
    _

    CONTACT ME ON FIT FOR BUSINESS ENQUIRIES:
    FACEBOOK: facebook.com/cheokboardstudios
    INSTAGRAM: @cheokboardstudios
    TWITTER: @cheokboardtweet
    EMAIL: jonathancheokco@gmail.com
    _

    MAKE VIDEOS, NOT WAR!
  • EntertainmentEntertainment

Comments • 198

  • Vmin_ Bias
    Vmin_ Bias Year ago

    Bruh, that's a tree, not a bush.

  • Flame sters
    Flame sters Year ago

    I... Actually learnt stuff here.

  • Megan Stypayhorlikson

    HOW DID HE STAY ON DA FREAKING BALL?!?!

  • Sim Eng Chuan
    Sim Eng Chuan Year ago

    1:40 but he have hair lol

  • Midnight Turbo Foxy

    lol awkward and funny at the same time

  • Knife Game Guinness
    Knife Game Guinness 2 years ago

    On 2:46 you can hear the f word...kid friendly??

  • Park Tae Hee
    Park Tae Hee 2 years ago

    HEYYY !!!! Isn't that JianHao Tan-!!!?? Wow !!!!!~~~♡♡

  • Caterpie
    Caterpie 2 years ago +1

    The hitting the book part reminds me of HowToBasics

  • Goh Aili
    Goh Aili 2 years ago

    Lol the last part is so funny

  • NS
    NS 2 years ago

    Bruh we watched this in school today and we have to recreate it for our english homework😂😭

  • Roger Huffman Jr.
    Roger Huffman Jr. 2 years ago

    The pen is mightier than the sword

  • 김태형taehyungstan
    김태형taehyungstan 2 years ago

    that tango tho

  • lim engkok
    lim engkok 3 years ago

    what is the song when isaac and johnathon were dacing

  • 「 Fleur 」
    「 Fleur 」 3 years ago

    Haha

  • rock sk
    rock sk 3 years ago

    sh*t i did 2nd

  • [HAZ]Teddy
    [HAZ]Teddy 3 years ago

    I beat around the bush +Ryan Sylvia

  • Adlan Kacak
    Adlan Kacak 3 years ago

    take two to tango, lol

  • Anissa Balassa
    Anissa Balassa 3 years ago

    This is so great. Idioms from Asia . I love it!

  • NguyenM10
    NguyenM10 3 years ago

    Literally copied from jkfilms, you guys are doing it wrong danm

  • Kitty Trinh
    Kitty Trinh 3 years ago

    1 stone kills 2 birds? Idiom: Why you have birds ( u didn't buy or etc)

  • Rolando Cueva
    Rolando Cueva 4 years ago

    hahahha so hilarious!! put in my shoes, hit two birds xD

  • Hales! Madhattercatsgal1!

    This Is Brilliant!!!
    Well Done!!!

  • Excuse Me , Sir
    Excuse Me , Sir 4 years ago

    What sound effect is used when Watermelon King pokes the bush?

  • Stella Lim
    Stella Lim 4 years ago

    haha!!! I love this vedio

  • Brad Buttowski
    Brad Buttowski 4 years ago +1

    LOL kill two birds with one stone

  • Alice Teng
    Alice Teng 4 years ago

    how u walk on the ball

  • Jolene Lin
    Jolene Lin 4 years ago

    HAHAHA. THIS IS GENIUS. xD

  • Kong Vuty
    Kong Vuty 4 years ago

    Haha, so funny

  • DiloenIngles
    DiloenIngles 4 years ago

    love it! you guys rock! ;)

  • Justin Tan Wen Cong
    Justin Tan Wen Cong 4 years ago

    How many Idioms for Chinese New Year are there?!

  • Wei Ghee Ng
    Wei Ghee Ng 4 years ago

    Ryan got tattoo?

  • your mom
    your mom 4 years ago

  • Brandon HWH
    Brandon HWH 4 years ago

    kill 2 birds with 1 stone XD lol

  • The Screaming Trolls
    The Screaming Trolls 4 years ago

    TWO BIRDS in one STONE. Talking about perverty

  • Neymar Messi
    Neymar Messi 4 years ago

    Didn't know that the sound of beating the bush is boing boing

  • Fayn
    Fayn 4 years ago +1

    WHY YOU WASTE MILK? T.T Expensive leh!

  • themrjerry1995
    themrjerry1995 4 years ago +1

    Milk wasted! :( haha

  • Lim Xi
    Lim Xi 4 years ago

    Kill two birds with one stone XD

  • Hansel Tan
    Hansel Tan 4 years ago +1

    Poor birds, if you get wat i mean... (Creepy face)

  • chew yap ling
    chew yap ling 4 years ago +1

  • Sky lette
    Sky lette 4 years ago +2

    2:16 i thought is "on the dot" not 'on the ball" ???

  • ZeN Dr3dD
    ZeN Dr3dD 4 years ago +1

    Haha it takes two to tango! The sound effects were hilarious! :D

  • UberUber
    UberUber 4 years ago +1

    ENDING: or instagr! lol

  • 2Yellow 1Red
    2Yellow 1Red 4 years ago +1

    It takes 2 to tango😂

  • singaporefishingvideo
    singaporefishingvideo 4 years ago +1

    did anyone notice a fishing rod at 1:13

  • 2Yellow 1Red
    2Yellow 1Red 4 years ago +1

    It takes two to tango LEOL

  • Alejandro Lim
    Alejandro Lim 4 years ago +1

    Sidney Chan?

  • Ray Tan
    Ray Tan 4 years ago +3

    Literally kill 2 birds in one stone! Ha! Anyway, think of doing "Chinese Idioms In Reality"?

  • jiaaa ennn
    jiaaa ennn 4 years ago +1

    This whole week i got exams so do i need to break a leg and hit the books to pass the exams? xD

  • Voon Hui Tye
    Voon Hui Tye 4 years ago +1

    It is actually it takes to hands to clap

  • Kandie Sorcerer
    Kandie Sorcerer 4 years ago +1

    Lol!

  • Elliot Ang
    Elliot Ang 4 years ago +1

    Nice video

  • byul thejoker
    byul thejoker 4 years ago +1

    laugh so hard~ nice video

  • phebes
    phebes 4 years ago +1

    Beating around the bush = BEST one.

  • ElmGrandmaster
    ElmGrandmaster 4 years ago +1

    SHOHOKU!

  • Sean
    Sean 4 years ago +1

    I think they need to do a eh bro counter

  • Hui Yu
    Hui Yu 4 years ago +1

    How abt this idiom ,"blow yr own trumpet"?

  • Alexx8353
    Alexx8353 4 years ago +2

    In germany they say "break your neck and your leg" .. it would be pretty bad if you actually do that :D

  • rachael lee
    rachael lee 4 years ago +1

    Not bad :) love this video, new subscriber here :>
    p.s. This really can help me out with my English essay xD

  • wei bin law
    wei bin law 4 years ago +1

    U wan dog I BARK FOR U

  • Jocelyn Koh
    Jocelyn Koh 4 years ago +1

    The tango dance so pro xD

  • Sun Wu
    Sun Wu 4 years ago +6

    Holy shit...luckily he didnt say he was so hungry he could eat a horse...

  • [-Saiyori-]
    [-Saiyori-] 4 years ago +1

    it takes 2 to tango ahahaha

  • NASIB NASIB
    NASIB NASIB 4 years ago +1

    the two bird n the last one! LOL😂

  • Henroy 5
    Henroy 5 4 years ago +1

    I like the noise u put at the tango part, seriously matches!

  • Derek Yeo
    Derek Yeo 4 years ago +2

    26 cows and bushes disliked this video. Best la.. getting better and better. And i am SO desperate to get that outtro music!!

  • YeahInfochannel
    YeahInfochannel 4 years ago +1

    HAHHAHAHAHAHAHAHAHAA

  • King Niel
    King Niel 4 years ago +1

    The 2 birds 1 stone BEST!!!

  • dreamweaaver
    dreamweaaver 4 years ago +1

    how did he balance on the ball???!!!

  • Shiro Ame
    Shiro Ame 4 years ago +1

    I thought you would do a pot calling a kettle black and strike while the iron is hot. It would be quite funny:):)

  • MrGenesis56
    MrGenesis56 4 years ago +1

    Thats my favourite brand of milk! Ahhhhh wasteddddd

  • Misapprehended Demons
    Misapprehended Demons 4 years ago +15

    The sound effect when Ryan beat the bush XD

  • Mike Lim
    Mike Lim 4 years ago +1

    lol wrong bird......

  • Fransiska Ayakashi
    Fransiska Ayakashi 4 years ago +1

    I thought is sitting on the fence not still on the fence

  • Boy Thunder Gerald
    Boy Thunder Gerald 4 years ago +5

    Omg this video is damnnnnnnnn funny lah........!! 2 birds

    • cheokboardstudios
      cheokboardstudios  4 years ago +1

      Thanks for commenting man #boythunder so glad u found it funny! :)+Boy Thunder Gerald

  • Muach z
    Muach z 4 years ago +2

    This is very funny and creative!!! I laugh so hard at the "Hit the books" part XD

  • StephanieChing
    StephanieChing 4 years ago +1

    2 BIRDS 1 STONE XD

  • Stephenie Tan
    Stephenie Tan 4 years ago +1

    Haha it's awesome!^^ You're cute too!!❤

  • Stephenie Tan
    Stephenie Tan 4 years ago +1

    Haha it's awesome!^^ You're cute too!!❤

  • Anne .K
    Anne .K 4 years ago

    i'll see if i can break a leg to pass my exams...:'D

  • Fries Social
    Fries Social 4 years ago +1

    Kill two balls with one stone? :)

  • Rachel Wong
    Rachel Wong 4 years ago +2

    Haha u r were so funny when u were eating the 2 burgers

  • SG 本土天王 - ROCO KING

    Hey Jon, don't worry about no hair lair la!! Trust me! Your face suit a bald hair style la!! Cheers!!!

  • Sidney Chan
    Sidney Chan 4 years ago +6

    I was actually almost expecting something that referenced "putting on your thinking cap" during the shoes part. Haha! Maybe make a sequel to this. "When the shit hits the fan" would be pretty interesting to see

    • cheokboardstudios
      cheokboardstudios  4 years ago +2

      WOW! some high level idioms right here +Sidney Chan i like shit hits the fan!

  • Charmaine Tay
    Charmaine Tay 4 years ago

    hahahaha ur hair part

  • Levin Tho
    Levin Tho 4 years ago +1

    It so funny when u say 'Put yourself in my shoe' hahahaha

  • Nigel Loke
    Nigel Loke 4 years ago +1

    You forgot "Kick the bucket". (To die) LOL.

  • エイミー
    エイミー 4 years ago +1

    Lol the stone part! One true fact about Vietnamese: we use the same word for bird and penis

  • Gloria Goh
    Gloria Goh 4 years ago +1

    jianhaooo :)

  • MaxxyChew
    MaxxyChew 4 years ago +1

    Haha great video

  • Chulanont Myg
    Chulanont Myg 4 years ago +1

    LOL hit the other bird instead XD

  • keith tay
    keith tay 4 years ago +1

    Haha i was not expecting the two bird one stone!!!! Hahaha!!!! Good one!!!!!!!!!!! 1

  • King Imran
    King Imran 4 years ago +1

    Awesome video

  • Kelvin Law
    Kelvin Law 4 years ago +1

    "Two Birds With One Stone" HAHAHAHA

  • Vanessa Ong
    Vanessa Ong 4 years ago +1

    FUNNY!

  • kai yeh
    kai yeh 4 years ago

    Hey +Cheok Brothers , I could not understand idioms myself sometimes. It's like "Huh? you want me to beat the grass to harass the snake? Doesn't sound right to me." Hope you will give this awards a look at facebook.com/alternativefilmawards and win some prizes making the same videos. Thank you for your time and I hope it causes no inconvenience.

  • Louise Foon
    Louise Foon 4 years ago +2

    Hey, bro...bro....bro..bro...................

  • Jasmine JJ
    Jasmine JJ 4 years ago +1

    hahah so good

  • Jasmine
    Jasmine 4 years ago +1

    HAHAHAHA OMG I LAUGH TILL WET !!!! LOL!!!!

  • DanKhooProductions
    DanKhooProductions 4 years ago +37

    "face the music!"